דילוג לתוכן הראשי

דבר המערכת (3) -עדכונים


לדף קהילת פרפרים מלאו 10 ימים מעלייתו לאוויר העולם ולאינטרנט. והוא כבר בן בית במנוע החיפוש של גוגל:











רשומה זו תעסוק בחידושים בדף הקהילה, הן בפונקציונליות והן בעיצוב. היא תעסוק גם בדרכים לניצול מיטבי של דף הקהילה - להגדלת החשיפה שלכם הבלוגרים, כמו של הקוראים בקהילה. הגדלה וחיזוק הקהילה היא קודם כל למענכם - הבלוגרים והקוראים מכאן.

א. פינת הסקרים

אחד החידושים בדף הקהילה הוא פינת השאלונים. אחת ממטרות הקהילה היא קשר ישיר בין החברים לבין הקהילה ולבין ההנהלה. לשם כך קיימת בדף תיבת המסרים בשוליים השמאליים, שדרכה אפשר לשלוח אלי הערות, בקשות, וגם המלצה לפוסט מעניין ורהוט שלדעתך ראוי לתואר "ישה למישהו את היום).

ומשום שאכפת לנו מדעתכם, הוספתי את פינת השאלונים בשוליים השמאליים. בפינה זו יפורסמו סקרים כדי לשפר את התרומה של הקהילה לבלוגרים ולקוראים.
השאלון הראשון כבר פורסם, ומצפים לשיתוף הפעולה שלכם - בחצי דקה מזמנכם. הסקרים הם אנונימיים ולמטרות סטטיסטיקה בלבד. הסטטיסטיקה של כל שאלון תפורסם בדף הקהילה. אז קדימה לענות על המשאל הראשון (השאלה ותשובות אופציונליות):



ב. רשימת הקוראים

לרשימת הקוראים שבתחתית דף הקהילה יש חלק חשוב בחיזוק הקהילה. ממליץ גם לכל הבלוגרים להצטרף. הרי גם הם קוראים. ראשית, חוזקה של הקהילה מתבטא במספר הקוראים הנאמנים. אני מאמין שקוראים נוספים מביאים עוד קוראים. ושנית, לחיצה על האווטאר של כל קורא פותחת רשימה המקושרת לנקראים שלו. כלומר, רשימת המומלצים של הקוראים עצמם - וכך בעצם גדלים מעגלי הקריאה בקהילה. 
לפיכך מומלץ לכל הבלוגרים להצטרף גם כקוראים. הרי בתור בלוגרים אתם גם קוראים. לא?


הצטרפות הבלוגרים כקוראים - זהו החלק השני במשוואת ההצלחה!

ג. חידושים בעיצוב ושיפור הפונקציונליות בדף הקהילה

כדי להוריד מעומס המסגרות בשולי הדף - הן והתכנים בהן הועברו לכפתורים שבסרגל בראש הדף: 










שימו לב להוספת מדריכים! ביניהם כיצד להטמיע את מערכת תגובות דיסקוס בבלוגים שלכם. המדריכים המעולים הם פרי עבודתו של אליפל שייסד את דף קהילת Blogger בשפת הקודש, שירד בסוף החודש עם הפסקת שירותי גוגל פלוס. בנוסף בשוליים תוכלו למצוא קישורים רלוונטיים - לאלו שכותבים או רוצים לפתוח בלוג בפלטפורמת בלוגגר/בלוגספוט.

ד. קול קורא להצטרפות

אנא הפיצו את הבשורה בבלוגיכם ובקרב חבריכם - כאמור, ככל שהקהילה תהייה גדולה יותר, כך תגדל החשיפה של הכותבים בקרב קהלים חדשים. ואגב ככל שתקליקו יותר לכניסה לדף, כך מנועי החיפוש יחשפו יותר את הקהילה וחבריה.
לפחות אני מקווה שנעים לכם להיכנס לדף הקהילה ולהתעדכן דרכו ממקום אחד. אשמח לקבל מכם משוב בנושא.

תגובות תהיינה זמינות מדף הקהילה הראשי.

אז להתראות בינתיים
שלכם קנקן