דילוג לתוכן הראשי

דבר המערכת (4) - על רשימות קוראים




שלום לכל חברי הקהילה

דף הקהילה קורם עור וגידים, למרות שעדיין לא הושלמה צורתו הסופית המתוכננת. 
ראשית ברכות והערכה לכל הבלוגרים שכבר התקינו בבלוגם כפתור ניווט מבלוגם אל דף הקהילה. מקווה שמשימה חד פעמית זו תושלם על ידי שאר הבלוגרים, חברי הקהילה - לטובת בלוגם וקהל קוראיהם. כאמור הכפתור הוא מרכיב חשוב לניווט הבלוגרים וקוראיהם מהבלוגים אל דף הקהילה. אמנם הפוסטים של חברי הקהילה מתעדכנים בזמן אמת בדף קהילת פרפרים, "אבל מה עושה בלוגר/ית בשביל קהילה"?

בהזדמנות זו אני רוצה להזכיר את השאלון שבשוליים השמאליים - לאלו שעדיין לא השיבו לו. דעתכם חשובה לנו ותוצאות המשאל יתפרסמו כאן בקרוב.

ברשומה זו אני רוצה לדון על מרכיב חשוב נוסף לייעול מעגל הקריאה בבלוגוספרה שלנו -  רשימת הקוראים בחלק התחתון של דף הקהילה. מה שאני עומד לשתף כאן בהמשך אמור לעורר עניין אצל כולכם ולהדגים את חשיבותה של רשימה זו לטובת קהילת פרפרים כולה.

ציינתי כאן בפוסט קודם על חלקכם החשוב בהפצת הבשורה על הקמת קהילת פרפרים. כמות אמנם אינה מייצגת איכות (ובהחלט כבר יש לנו כאן קבוצת כותבים איכותיים ומעניינים), אבל ברור שהצטרפות חברים נוספים תחזק את הקהילה ותקבץ בלוגרים (מוכרים פחות או יותר) למפגש בנווה המדבר שלנו. לפחות כך אני רואה את זה בחזוני.

על קיבוץ הגלויות אנו תולים יהבנו בכל אחד מכם כשליח - בקרב מעגל הקוראים והנקראים שלכם. בנוסף, לפני כשבוע פתחתי ביוזמה שלי בנושא. 



   מתוך מסגרות הנקראים של העוקבים (ככה יפה רק תשעה מכל הבלוגרים בקהילה?) - פניתי לשלוף בלוגרים שכדאי להביא לידיעתם את הידיעה על הקמת קהילת פרפרים ולהזמינם להצטרף אליה.

אמנם סך כל הבלוגים המועמדים המתועדים ברשימות הקריאה האלו אינו מועט, אבל מצאתי שמספר לא מועט מהם אינו רלוונטי. חלק מהבלוגים שברשימות כבר אינם קיימים וירדו מהרשת. חלק ניכר הפסיקו לפרסם פוסטים כבר לפחות שנה או שנתיים. בחלק מהבלוגים האלה לא ניתן לכתוב תגובות ואפילו אין כתובת ליצירת קשר. לאחר סינון כל אלה, אספתי מהרשימה 12 בלוגים פעילים. והשארתי בפוסט האחרון בבלוגם, או ביצירת הקשר שלהם את הטקסט הבא:

היי
ברצוני להביא לידיעתך על השקת הקהילה החדשה: פרפרים - קהילת בלוגרים בשפה העברית. חברי הקהילה נהנים מבמה וחשיפה של בלוגם בקהילת בלוגרים וקוראים מכלל פלטפורמות הכתיבה השונות.
בדף הראשי של הקהילה, החברים מופיעים ברשימה מקושרת לבלוגם ותקציר הפוסט האחרון של החברים מתעדכן אוטומטית - בזמן אמת. הדף הראשי מהווה גם כלי נוח לנדידה בין בלוגים ממקום אחד. האתר מתנהל בהתנדבות וללא כוונת רווח.
ניתן להתרשם מדף הקהילה בקישור:
https://isra-parparim.blogspot.com/
להצטרפות נא לשלוח בקשה עם קישור כתובת בלוגך אל:
kankanhate@walla.co.il

בברכה
קנקן - מנהל פרפרים


ומה היו התוצאות? מתוך ה-12 שפניתי, הצטרפו לקהילה 2. שאר העשרה לא הגיבו עד עצם היום הזה. אין הם רואים את היתרונות שיכולה להעניק להם הקהילה, ניחא. אין לי כל בעיה עם זה שנוח להם ומספק אותם מעגל קריאה סגור. ואולי זה בעצם מבטא מין סוג של יוהרה אליטיסטית. לך תדע. אבל מתוך סקרנות חזרתי לבלוגים שלהם לאחר כשבוע וראיתי - מלבד אחד, כל השאר מחקו את התגובה שהשארתי. ומכאן הבנתי שלא הסתפקו בחוסר היענות, היה חשוב להם להביע במחיקה את מה שרצו להביע... (משאיר לדמיון של הקוראים).

סיפרתי על כך כדי להראות שניתן להגיע לבלוגים שאינם חברים בקהילה, דרך רשימת הבלוגים הנקראים של הקוראים/עוקבים. מקווה שחברי הקהילה כולם יצטרפו גם לרשימת הקוראים. כי זה לא נועד רק כדי להראות נוכחות. זוהי בעצם דרך שלכם להמליץ לקוראים אחרים על הבלוגים האהובים שלכם.

לדעתי (ועל סמך תוצאות סטטיסטיקה ראשוניות של השאלון, שהנכם מתבקשים לענות), יש מחברי הקהילה שנכנסים לדף הקהילה רק באופן אקראי, לאחר שצורפו לקהילה, וחבל. אני יודע את זה גם בשל הפער שבין מספר חברי הקהילה לבין מספר הרשומים לעדכוני דבר המערכת (ניתן להירשם בתיבה היעודה בשוליים השמאליים). לידיעה אני מתכוון לפרסם בדברי המערכת טיפים חשובים להגדלת ההתעניינות בבלוגים שלכם ובהתאם להגדלת רשימת הקוראים שלכם.

שיהיה לכולנו שבוע שקט ורגוע.
שלכם