דילוג לתוכן הראשי

דבר המערכת (1) - השקת קהילת פרפרים



https://isra-parparim.blogspot.com/
קהילת בלוגרים חדשה בשפה העברית
שלום לכולם

כידוע, בסוף החודש שירותי גוגל פלוס יורדים ובעקבות ירדו גם כל דפי הקהילות ברשת. ביניהן ירד גם דף הקהילה Blogger בשפת הקודש מייסודו של אליפל, שהשקיע מאמצים וזמן רב בבנייתו, עיצובו, וכתיבת מדריכים מפורטים. רגע לפני הסגירה, חברי הקהילה מונים כיום 384 חברים.

בעקבות הסגירה מספר בלוגרים פנו אלי בשאלה האם קיימת או ניתן ליצור אפשרות חלופית לדף ראשי אחד שיאגד בלוגרים בשפה העברית ומכל הפלטפורמות, כדי לתת להם במה לפרסם, להכיר ולהגיב.

בעקבות הבקשה בניתי אתר קהילה חלופי שימלא את הצרכים שמילא עד כה האתר בלוגגר בשפת הקודש. לאחר התפצלות קהילת ישראבלוג המפוארת, נוצר צורך לאגד קהילה דומה שתאחד את הבלוגרים והקוראים מכל הפלטפורמות.

בדף הקהילה הראשי החדש עדיין לא הושלמו כל הפונקציות המתוכננות והוא עדיין בשלבי פיתוח. מועד הפסקת שירותי גוגל פלוס הקרוב - יצר דחיפות להעלות דף קהילה זה לאוויר לפני השלמת בנייתו.

במה שונה דף הקהילה הנוכחי מבלוגגר בשפת הקודש?

למרות הפונקציונליות הגבוהה שפיתח אליפל בדף הקודם - נוכחנו שרבים מחברי הקהילה נמנעו בשלב מסוים לקשר באופן ידני כל פוסט שפרסמו בבלוגם. למרות ההסברים המפורטים של אליפל, יש שמצאו קשיים בפרסום אוטומטי של הפוסטים שלהם בדף. הדבר הצריך גם קיום חשבון גוגל פלוס של הבלוגר/ית.

בדף הקהילה הנוכחי, יתפרסמו באופן אוטומטי כותרות, תקציר ותמונה (אם יש) מהפוסטים  של כל אחד מהבלוגרים (מכל פלטפורמה וללא הכרח לקיום חשבון מייל של גוגל), שישלחו אלי בקשה חד פעמית עם קישור לבלוגם.
את הבקשה עם קישור לבלוגכם ניתן לשלוח אלי במייל :
kankanhate@walla.co.il
או לשלוח בקשה עם הקישור לבלוג שלכם בדף המסרים (נא לא לשכוח את הקישור לבלוג שלכם. יש ששלחו לי בקשות להצטרף, אך אני לא יכול לצרף ללא כתובת הקישור לבלוג):



ניתן להפסיק את השירות החינמי הזה בכל עת בבקשה למייל הנ"ל או בתיבת המסרים.

התקצירים לפוסטים האחרונים (מספרם ניתן לקביעה ויוגדר בעתיד בהתאם להיקף הפעילות) עולים כאמור לדף הקהילה באופן אוטומטי ונראים כך (הפוסט האחרון ראשון):



הקשה על התקציר תוביל לפוסט כפי שהתפרסם בבלוג המקורי.

דף הקהילה הזה שונה מדפי קהילה אחרים משום שהוא אינו מוגבל לבלוגרים ממגדר, גיל או ייחוס מסוימים. ההצטרפות לקהילה היא לכולם, ללא סלקציה על ידי הנהלה או מערכת וללא צנזורה של תכנים - למעט דרישה לעמוד במעט כללים וחוקים בסיסיים, למען הסדר הטוב וההגינות בין חברי הקהילה. את הכללים ניתן לקרוא בדף במסגרת הבאה:



מה עוד יש בינתיים בדף?

1. רשימת כל הבלוגרים שנרשמו לקהילה והפניה לבלוגים שלהם:



2. ויש לנו גם את זה (הפתעה!):




כן, פוסט מומלץ. כיצד זה יעבוד? הפוסטים יבחרו לפי המלצת הקוראים והמלצת העורכים שהם כעת בתהליך בחירה על בסיס התנדבותי. השאיפה היא עורך/ת מכל פלטפורמה עיקרית המיוצגת בקהילה (בלוגספוט, וורדפרס, ...). מתנדבים יכולים לפנות אלי בבקשה בדף המסרים יחד עם קישור לבלוג שלהם.

מה בתכנון?

1. פרסום ישיר של פוסט בדף הקהילה דרך מייל (פרטים בהמשך)

2. עשרת הפוסטים החמים - הפוסטים הפופולריים בשבוע האחרון (לפי מספר כניסות לפוסט בבלוג מהדף).

3. עשרת הפוסטים מכל הזמנים שנכנסו לפנתאון המובחרים (גם כן על בסיס סטטיסטי מתמיד). 

הסברים נוספים ומדריכים יפורסמו בהמשך.
לשאלות נא לפנות אלי במייל kankanhate@walla.co.il
או דרך דף המסרים.

אנא הפיצו את הבשורה בקרב חבריכם ובמעגלי הקוראים בבלוגים שלכם.
מקווה להיענות רחבה למענכם ולמען יצירת קהילה תוססת.
שלכם
קנקן