דילוג לתוכן הראשי

דבר המערכת (6) - מה עושה הנהלה למען קהילה?


מטרת הקמת קהילת פרפרים (שאגב נוסדה עקב צורך של בלוגרים שביקשו תחליף לקהילת Blogger בשפת הקודש שירדה מהרשת) היא הצורך באינטראקציה בין החברים לבין עצמם ולבין ההנהלה. ההיסטוריה של ישראבלוג מצביעה שאין מה לעשות - כדי לתחזק קהילה פעילה ותוססת רצוי שתהייה הנהלה, כדי לרכז את הפעילויות וכדי לתת מענה ותמיכה טכנית לחברים. ואכן מספר בלוגרים כבר פנו אלי עם בעיות שונות בבלוגם. בחלק מהמקרים היה דרוש מענה לשאלה זו או אחרת. במספר מקרים מסובכים יותר, מהבלוגרים שפנו לבקשת עזרה - קיבלתי הרשאה זמנית לניהול הבלוג, כדי לבדוק ולסדר את ההגדרות כראוי בבלוגים שלהם. מהסתכלות בבלוגים שונים, אני עדיין רואה מספר בעיות שהבלוגרים כנראה אינם מודעים אליהם. לכן המערכת תפרסם כאן בעתיד רשומות טיפים לשירות הכלל.

מטרה נוספת (והכרחית לדעתי לגיבוש הקהילה והאתר שלה) היא להיות קשובים לצרכים של חברי הקהילה. אחת מהדרכים היא קבלת בקשות או הערות מחברים בתיבת המסרים. החברים שפנו זכו למענה מספק, כך אני מקווה. דרך נוספת היא הצגת שאלונים לחברי הקהילה.

כרגע מוצג השאלון לשאלה "כיצד הנך משתמש/ת בדף הקהילה"? תוצאות הביניים של השאלון מוצגות כאן:




תוצאות השאלון מעידות  כי רק מחצית מהבלוגרים המשיבים מנווטים דרך 'כפתור פרפרים' שהם יצרו - מבלוגם לדף הקהילה ומשם לבלוגים אחרים שהם קוראים. אבל מספר המשיבים המועט יחסית לשאלון וכן סטטיסטיקת התנועה בדף הקהילה - מצביעים שלמעשה פחות מכך יצרו בבלוגם כפתור ניווט. אפשר לראות זאת באופן ישיר, מתוך הסתכלות בבלוגים עצמם, שלכאורה חברים בקהילה.


כפתור ניווט קהילת פרפרים

מדוע לכאורה (וזה גם מצער)?  כי זה כנראה מצביע על כך שחלק מהחברים הצטרפו לקהילה כדי ליחצן את הבלוגים שלהם (וזה בסדר וגם אחת ממטרות קיום דף הקהילה). אבל מצער שאין דף הקהילה משרת אותם מעבר לכך. מצער שאינם מאפשרים לקוראים שלהם לגלות גם בלוגים מעולים אחרים בקהילה. וחבל מאוד!
את הנקודה האחרונה מאששת העובדה שרק 12% מהמשיבים סימנו כי הם נכנסים לדף הקהילה דרך סימניה בדפדפן - שזה מצביע על אחוז הקוראים (שאין להם בלוג) שנכנסים לדף הקהילה באופן סדיר, כדי לקרוא וזה כולל גם קריאת דבר מערכת זה וקודמיו. ושוב חבל מאוד!

על השימוש החד צדדי בשירותי דף הקהילה וההנהלה מצביעות עוד שלוש עובדות:
א. התנועה בדף כפי שמדווח לוח הסטטיסטיקה, שהוא נמוך מהצפוי מקהילה חיה ותוססת.
ב. כ-40% נכנסים לדף הקהילה באופן אקראי ☹️
ג. מיעוטם של אלה שהוסיפו את עצמם לרשימת הקוראים/עוקבים (14 בלבד?!).

וכאן כל אחד כאן צריך לשאול את עצמו לא רק מה הקהילה יכולה לעשות בשבילו. צריך גם לשאול מה הוא/היא יכולים לעשות למען הקהילה!

ואם מישהו תוהה מדוע נעלם מהדף גאדג'ט ההרשמה לעדכוני דבר המערכת - הסיבה לכך היא שביטלתי אותו. ביטלתי אותו מאחר שאף לא אחד נרשם. ומצד שני באמת אין צורך להירשם לעדכונים - למי שמבקר בדף קהילת פרפרים באופן סדיר.

ולפני שאסיים להפעם, חשבתי שיהיה מעניין לקוראים לדעת מהיכן נכנסים לדף הקהילה מחוץ לישראל. אז הרי סטטיסטיקת הכניסות בשבוע האחרון עד לכתיבת שורות אלו:



לא הרבה אבל גם לא מעט בשביל קהילה בהתהוותה. ואולי זה יעודד הצטרפות נוספת של בלוגרים וקוראים לקהילה ושימוש סדיר בדף הקהילה שבה.












מאחל לכולכם חג שמח
קנקן