דילוג לתוכן הראשי

דבר המערכת (12) - הגודל כן קובע


כל מה שגרפולוג צריך כדי לדעת לנתח את אישיותכם הוא משפט אחד או שניים בלבד בכתב ידכם, ובתוספת חתימתכם. לפני שנים מספר העברתי כתב יד וחתימה לגרפולוג שאינו מכיר אותי לחלוטין - הייתי בתדהמה מדיוק התוצאות. כאילו כל אישיותי חשופה בפניו. מיד נראה כיצד זה מתקשר גם לענייני בלוגיה.

האלף בית של הגרפולוגיה הוא גודל הכתב. אנשים בעלי כתב יד גדול נוהגים לחשוב בגדול. בדרך כלל מקיפים אותם מעגלי חברים רבים, והם אוהבים  להיות כחלק מקבוצה. הם פורחים בעבודה שדורשת מהם לחשוב במהירות, אך לא יצליחו ליהנות ולמצות את עצמם בעבודה שדורשת חזרה מונוטונית על אותן הפעולות. יש להם יכולת נדירה להרפות מחוויות לא נעימות שהתרחשו בעבר ולהמשיך בחייהם ללא כל דאגות.

לעומתם, בעלי כתב יד קטן מאוד הם בדרך כלל מופנמים ונוטים להסתגר. הם לרוב לא ראוותנים ואינם תרים אחר תשומת לב, ואף יחושו אי נוחות במקרה שבו יהפכו למוקד ההתרחשות. יש להם יכולת ההתמודדות עם לחץ וכן עובדים ביעילות גם כשצריך לשים לב לפרטים הקטנים. יש לציין כי בעלי כתב קטן באופן משמעותי - בדרך כלל מאוד ביישנים וסובלים מבעיות של הערכה עצמית. 

איך זה מתקשר לבלוגיה? יש בלוגרים שכותבים בפונט בגודל זעיר. כאלה הקורא צריך להגדיל את המסך לעתים ב- 125% כדי לקרוא בנוחות. פוסט בכתב זעיר ואורך שורות כאורך הגלות ממש מעייף לקריאה ולעתים דורש scrolling לרוחב  העמוד במסך. אני ורבים מתייאשים ומדלגים לקריאה לבלוג  הבא.

א. אז מה עושים ואיך - פשוט מאוד, הסברים בהמשך:

בהמשך הסברים לפלטפורמת בלוגספוט, אך העקרונות דומים גם בוורדפרס.

1. ברירת המחדל של הפונט בבלוגספוט לפוסטים הנכתבים בלוח העריכה - הוא פונט 'רגיל'.  וכך זה נראה:


הבעיה - במציאות על המסך גודל אותיות זה קטן למדי וממש לא נוח לקרוא (ואנחנו לא רוצים להוציא את העיניים, כי הבלוג שלך הרי אינו היחיד שאנחנו רוצים לקרוא מבלי להתעייף). אז איך מגדילים? ראו בשלב הבא:

2. בעזרת העכבר בקליק שמאלי - בוחרים בכל הטקסט שנכתב:


3. לאחר שנבחר הטקסט לשינוי גודל הפונט - ברירת המחדל של הטקסט המסומן כעת היא 'פונט רגיל' (שנותן טקסט עם אותיות קטנות ולא נוחות לקריאה בבלוג). 



לכן בלחיצה  על הכפתור TT שבסרגל - מומלץ בתיבה הנפתחת לבחור בפונט 'גדול'.



או לבחור 'גדול מאוד' (אם מדובר בכותרת משנה). 
כעת הטקסט בפוסט יוגדל בהתאם. בבלוגספוט נעשית שמירה אוטומטית כל 2-3 שניות כך שאין צורך לשמור באופן אקטיבי. 

4. כשהטקסט נבחר - ניתן גם לבחור בהדגשה. או בהטיה, או קו תחתי וכדומה  שבסרגל העריכה.

לפני פרסום הפוסט, מומלץ לבדוק על ידי לחיצה בכפתור 'תצוגה מקדימה'.

אזהרה ! באתר פרפרים מתפרסמים התקציר והתמונה (הראשונה בפוסט) כאשר נלחץ כפתור 'פרסם' הכתום בעריכת הפוסט. לאחר מכן, העדכון המקורי באתר פרפרים אינו משתנה בעריכת הפוסט!!! לכן כדאי לבדוק בתצוגה מקדימה לפני שמפרסמים את הפוסט.

ב. מתי חייבים לפרמט טקסט וכיצד?

כשמעתיקים טקסט מקובץ במחשב, או מאתר באינטרנט, או מבלוג בפלטפורמה אחרת (כמו מישראבלוג או וורדפרס ---> בלוגספוט, או להפך) - הטקסט איננו יציב ועשוי להימחק (כי הוא נמצא בשרת אחר - למשל של ישראבלוג שכנראה ירד בקרוב ולכן כל הטקסט המועתק עשוי להיעלם יחד עם ישראבלוג).  לפיכך חובה לפרמט כל טקסט המועבר ללוח העריכה בהעתק/הדבק.

(לאחר העתקה - בבלוגספוט עשויה להופיע הודעת טעות HTML  במסגרת ורודה. במקרה כזה יש ללחוץ על המילה 'סגור' במסגרת הוורודה ובשום פנים ואופן לא על המילה 'תקן').

אז כאמור מיד לאחר העתקת טקסט ללוח העריכה, חובה לפרמט אותו כך:

1. בתמונה הבאה טקסט שהועתק מאתר באינטרנט ונראה כך בלוח העריכה:



2. את הטקסט הנבחר יש לפרמט בכפתור (ללחוץ בעכבר על) TX , ראו בתמונה הבאה:


3. הטקסט המתקבל מפורמט, לכן יש לקבוע את גודל הפונט של הטקסט המפורמט בכפתור TT (מומלץ לבחור גודל פונט 'גדול'), כפי שמוצג בתמונה:


4. הטקסט המפורמט עשוי להופיע עם מרווחים כפולים בין השורות. לכן, אם יש צורך יש לצמצם מרווחים בין פסקאות או כשמרווח אינו  נחוץ. 

5. כעת ניתן לסמן מילים  או קטעי טקסטים נבחרים - בפונט מודגש בכפתורים הבאים בסרגל לוח העריכה : 


ג. איך מעלים תמונות לבלוג?

אין להעלות תמונות בשום פנים ואופן  על ידי העתק/הדבק! כי בצורה זו התמונות אינן יציבות והן עשויות להיעלם בעתיד כי הן יושבות בשרתים אחרים. לכן חובה לעלות תמונות מתוך קבצי תמונות השמורים במחשב או בסמרטפון שלכם - על ידי שימוש בכפתור העלאת תמונות שבסרגל בלוח העריכה (ראו בתמונה):

ד. איך מעלים סרטונים לבלוג מיוטיוב? 
(אפשר גם מקובץ השמור במחשב או בסמרטפון שלך)

גם סרטונים אין להעלות לבלוג על ידי העתק/הדבק. הדבקה כזו אינה יציבה ועשויה להיעלם היות והיא שמורה בעצם בשרת שממנו מועתקת ולא בשרת של הבלוג. את הסרטון הנחשק מעלים בלחיצה על הכפתור הנ"ל שבסרגל לוח העריכה:


בלחיצה על הכפתור נפתחת מסגרת דרכה מצרפים את לינק סרטון היוטיוב כך:



לוחצים על כפתור הבחירה והללויה:



***

אלה מסוג הדברים שאשלח ב- News Letter * במייל לחברי קהילת פרפרים שירשמו במסגרת שבראש השוליים השמאליים בבלוג (בסמרטפון יש ללחוץ בתחתית על גרסת אינטרנט כדי לראות את השוליים).

פרטים על סוג החומרים שנשלח ב- News Letter ניתן למצוא בדבר המערכת 11 כאן.
לאחר שליחת ההרשמה, חובה לאשר בלינק שישלח במייל החוזר. יש כאלה שלא אישרו במייל החוזר ולכן המנוי שלהם אינו אקטיבי. כתובות המייל אינן גלויות לציבור והן מאובטחות!

חשוב:
1. ה-News Letters  ישלחו אם יהיה ביקוש מינימלי של נרשמים (מניין לפחות). המצטרפים המאוחרים יקבלו רק את ה- News Letters שיתפרסמו לאחר הרשמתם. לא נוכל לספק News Letters קודמים (כי אין לנו כוח אדם שיעסוק בזה). לידיעה! 

2. יש אולי חברים שאינם מבקרים באתר פרפרים באופן קבוע. אנא עדכנו את חבריכם הווירטואלים בחדשות אלו. כי מי שיפסיד יפסיד 😭

* 1. הזכאות לקבלת ה-  News Letters מוגבלת לבלוגרים החברים בפרפרים ולקוראים הרשומים כעוקבים ברשימה שבחלק התחתון של האתר. 
2. כאמור, לתחילת קבלת ה-  News Letters יש להירשם במסגרת המיועדת בראש השוליים השמאליים. 

לשירותכם
קנקן