דילוג לתוכן הראשי

כי רק בקהילה שלנו מגלים לבלוגרים סודות שאולי אינם יודעים

בדף הקהילה אנחנו מפרסמים כחלק מהשירות לקהילה טיפים שונים לבלוגר. זוהי סיבה טובה להירשם לעדכוני המערכת ול- News Letters במסגרת המתאימה שבשוליים השמאליים, כדי שלא לפספס. מועד משלוח ה- News Letter  הראשון נדחה ל- 15 ביולי בשל מיעוט הנרשמים. 

לגיליון הראשון המיועד במיוחד לבלוגרים בוורדפרס נרשמו עד כה שני בלוגרים בלבד הכותבים בוורדפרס. ההכנה של הגיליון דורשת השקעה רבה שתינתן בכיף אך ורק אם יהיה לה ביקוש.

כעת נעבור לעיקר הדברים:

ראשית לאלו שלא שמו לב, אם עדיין איו לך בלוג - נבנה לך בלוג יפהפה בחינם. לפרטים כאן.

שנית, בשולי האתר ישנה תיבת מסרים, שבה ניתן לפנות אלנו בכל שאלה ועניין באופן פרטי. לפני ימים אחדים העלו בפניי את השאלה :
".כשלוחצים על מישהו מרשימת הבלוגרים של הקהילה, לא נפתח חלון חדש, אלא האתר מחליף את פרפרים. כיצד ניתן לחזור לדף הבית ולרשימת הבלוגרים"?

אכן לכאורה לא נוח. אבל יש פתרון למשתמשים בדפדפן כרום: עם העכבר על שם הבלוגר המבוקש - מקליקים קליק ימני. במסגרת עם 4 תפריטים שתפתח - בוחרים בתפריט "פתח קישור בכרטיסיה חדשה'. הבלוג המבוקש יפתח בלשונית חדשה וניתן לחזור לאתר פרפרים בלשונית שלפניה בסדרת הלשוניות שמעל לסרגל הכתובת. 
לחלופין, אפשר להשתמש תמיד בחץ חזרה אחורה שבפינת הסרגל.

הטיפ השלישי הוא למשתמשים במערכת התגובות דיסקוס. מערכת התגובות המעולה הזו זמינה בחינם לבלוגרים בבלוגספוט. לבלוגרים בוורדפרס היא זמינה רק בתשלום. אבל הטיפ הבא חשוב לכל הבלוגרים מכל הפלטפורמות - שמגיבים לפוסטים בבלוגים עם מערכת תגובות דיסקוס.

בשיטוט בפוסטים של הקהילה נתקלתי בדיון שמביע חוסר הבנה לגבי הנחיצות של אחד מהפיצ'רים הזמינים בדיסקוס. מדובר בתוספת כפתורים שמאפשרת למגיבים לציין את התרשמותם מהפוסט באימוג'ים, כדלקמן:


בדיון ראיתי שישנו חוסר בהירות בעניין. הבלוגר רואה את מספר התגובות מסוג זה שהיו לו לפוסט, אך לכאורה אינו יודע איזה וכמה מהם ניתנו לכל אחת מהאימוג'ים. אז ובכן, למי שאינו יודע, האינפורמציה הזו נמצאת בלוח חשבון דיסקוס של הבלוגר.

כדף החשבון נכנסים לתפריטי ה- Admin ובוחרים בתפריט 'Reactions'. וזה מה שיפתח:





















כפי שנראה בתמונה למעלה, כעת הבלוגר יכול לראות כמה אימוג'ים מכל סוג קיבל על ידי המגיבים שלו.

לוח האימוג'ים של התגובות ניתן לעריכה: ניתן להוסיף, להחסיר ולערוך את הטקסט של כפתורי האימוג'ים, למשל, שינוי הטקסט לעברית בדוגמה הבאה:



לאחר השינויים צריך לשמור. יש שתי אפשרויות: שמירה באופן שהשינויים יעשו רק מהפוסט הבא. או שמירה (על ידי סימון המשבצת), כך שהשינויים יחולו גם על הפוסטים הקודמים. במצב השמירה האחרון, תגובות האימוג'י בכל הפוסטים מהעבר מתאפסים! ראה תמונה:

  אבל אני צנוע בענייני אימוג'ים ומספיק לי רק כפתורי הטקסט הבאים:


  
 וכך מהיום והלאה תראה תיבת התגובות אצלי בבלוג:



 ובלוח דיסקוס בחשבון של הבלוג אראה בעתיד, רק את מה שאני מעוניין לראות: